07 listopada

Miejski Dom Kultury w Zgorzelcu

Zgorzelec (niem. Görlitz). Obecnie miasto liczy sobie około 32 tys. mieszkańców., natomiast niemieckie Görlitz liczy 55 tys. mieszkańców. Miasta te zdecydowanie są warte odwiedzenia. Szukając informacji w internecie natknąłem się na zdjęcia budynku Miejskiego Domu Kultury w Zgorzelcu. Bez większego namysłu stwierdziłem - muszę to miejsce odwiedzić! Sam budynek powstał w latach 1898-1902. Stanowił pomnik pamięci cesarza Wilhelma I i Fryderyka III. Od 1904 roku mieściło się w nim Kaiser Friedrich Museum. Po II wojnie postanowiono w budynku urządzić miejski dom kultury, który działa tutaj po dzień dzisiejszy. Na zdjęciach możecie zobaczyć główny hol budynku, czyli tzw. Halę Chwały o wysokości około 21 metrów zwieńczoną przepięknymi witrażami. Więcej informacji o budynku można znaleźć na stronie MDK.

Zgorzelec Görlitz. Miejski Dom Kultury. Kaiser Fridrich Museum. Hala Chwały.

Zgorzelec Görlitz. Miejski Dom Kultury. Kaiser Fridrich Museum. Hala Chwały.

Zgorzelec Görlitz. Miejski Dom Kultury. Kaiser Fridrich Museum. Sklepienie Hali Chwały z witrażami.

Zgorzelec Görlitz. Miejski Dom Kultury. Kaiser Fridrich Museum. Sklepienie Hali Chwały z witrażami.

Zgorzelec Görlitz. Miejski Dom Kultury. Kaiser Fridrich Museum.

1 komentarz:

panna mariana pisze...

Widziałam ten dom kultury. Zrobiłam dość szczegółową wycieczkę po Zgorzelcu i Goerlitz. W Goerlitz widziałam klatki schodowe i mieszkania przedwojennych fabrykantów. Jeśli oglądałeś film "Lektor", to odgadniesz, co to za klimaty. Bardzo Ci je polecam.

Copyright © 2016 Kamienice w Polsce. Klatkowiec. , Blogger