22 lutego

Przemyśl: napis w języku jidysz - pozostałość po ochronce dla dzieci żydowskich

Przemyśl. Kręcąc się po okolicy wdałem się w krótką rozmowę z pewną bardzo miłą starszą panią. To ona mi zwróciła uwagę, że w tym miejscu są pozostałości po społeczności żydowskiej w Przemyślu. Sama z resztą dobrze pamiętała ten napis jak jeszcze był czytelny. Brzmiał on tak: "Dar Żydów przemyskich w Ameryce dla ochronki sierot żydowskich". Napis był dwujęzyczny - w języku polskim i w jidysz. Podobno został zniszczony w 1968 roku. Zdjęcia wykonywałem w sierpniu 2015 roku. Jakie było moje zdziwienie, jak dzisiaj natrafiłem na artykuł w lokalnej prasie, że napis ten kilka tygodni temu został odnowiony. Nie mogłem sobie odmówić pokazania Wam stanu napisu sprzed remontu.
Przemyśl. Napis w języku jidysz. Dar Żydów przemyskich w Ameryce dla ochronki sierot żydowskich.
  Przemyśl. Napis w języku jidysz. Dar Żydów przemyskich w Ameryce dla ochronki sierot żydowskich.

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Kamienice w Polsce. Klatkowiec. , Blogger