15 sierpnia

Płock: Muzeum Mazowieckie, czyli opowieść o secesji

Płock. Moja podróż do Płocka miała miejsce w 2013 roku. Ze względu na bardzo kiepskie połączenia kolejowe nie było to proste zadanie - jedyna możliwość - podróż z Warszawy. Jednak po wielu godzinach podróży z Warszawy i 2 przesiadkach w Łowiczu i Kutnie dotarłem (przy panującej tego dnia na dworze temperaturze +38 stopni). Główny punkt: Muzeum Mazowieckie - miejsce, które powinno się znaleźć na podróżniczej mapie każdego pasjonata architektury wnętrz. Tutaj kapie od secesji. Oto przykład pieca kaflowego. Kiedyś - na początku swoich przygód "kamienicznych" - od właścicielki mieszkania w Poznaniu usłyszałem, że 3 piece sprzedała do różnych muzeów - w tym do Płocka. Obsłudze sali zadałem zatem pytanie - czy ten piec pochodzi z Poznania. Z wielkim zdziwieniem na twarzy odpowiedzieli - tak. O drugim piecu z tej kamienicy (który jest w niej do dzisiaj) - wspominałem tutaj.

Płock. Muzeum Mazowieckie. Secesja. Piec kaflowy.

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Kamienice w Polsce. Klatkowiec. , Blogger